GÜNEŞ KREMİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ ?

Merhabaa.✋
Minicik bir aradan sonra tekrar yazmak için buradayım. Aslında blogumla ilgili , içerik açısından kararsızlıklar yaşadığım bir dönemdeyim. Benim asıl ilgi alanım cilt bakımı ve ürünleri . Özellikle de doğal içerikli olanlar . Ama hazır ürün kullanıyorken bunları neden paylaşmıyorum diyorum ve blogum sanki çok karmaşık bir içeriğe sahipmiş gibi geliyor bir kaç zamandır. Bu yüzden blog içeriklerimin  neredeyse tamamını kozmetik değilde asıl sevdiğim konu üzerinden yürütmeye karar vermiş bulunmaktayım. Umarım değişmez . Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda hangisi daha çok yararlı olur benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Neyse gelelim asıl konumuza . Malum havalar ısındı , güneş tepemize kadar çıktı. Cilt bakımımızın en önemli basamağı olan güneş kremlerini mutlaka kullanmamız gerekiyor artık. Aslında kışın da kullanmamız gerekiyor ama bu ihmal edilebilir bi durum olabiliyor . Ama güneş bu kadar kendini göstermişken bu zamanlardan sonra bu adımı atlamamız kötü sonuçlar doğuracaktır.

Neden güneş kremlerine ihtiyacımız olduğundan bahsedeyim biraz. Güneş UVA ve UVB adı verilen ışınları bize yolluyor ve bu hem cildimize hem dna'mıza zarar veriyor , dna'da bozulmalara yol açıyor. Ayrıca uzun süre güneşe maruz kalan bir cilt aşırı melanin üretmeye başlıyor . Buda cildimizde renk eşitsizliklerine ve cilt lekelerine yol açıyor. Bu duruma yakalanmak oldukça kolay fakat tedavisi bi hayli zor . Zaman ve istikrar isteyen bir durum. Bu yüzden güneş kreminin UVA ve UVB korumalı olmasına özen göstermeliyiz. Güneşe maruz kalan ciltteki gözeneklerde fazlaca
genişlemeye başlıyor Son olarak da cildimizin erken yaşlanmasının en büyük faktörlerinden biri olduğunu söyleyebilirim. Bunlar en bilindik zararları . Bunları öğrendikten sonra bile güneş kremi kullanmak için çok fazla ve geçerli sebebimiz olmuş oluyor öyle değilmi :)

Şimdi güneş kremi satın almadan önce nelere dikkat etmemiz gerektiğine biraz değinelim. Öncelikle cildimizi çok iyi tanımak zorundayız. Güneş kremimizi buna göre seçmeliyiz. Aksi takdirde güneş kremimiz yüzde alerji , sivilce, kaşıntı, kusma veya cildi tahriş etme gibi etkiler gösterebilir. Cildimize uygun güneş kremini seçtik bu ilk aşamamızdı . Daha sonra arka kısmındaki içerik kısmına bakıp içinde özellikle '' paraben '' olmamasına dikkat etmeliyiz. Belki içerik kısmında ki ismi metil, propil , bütilparaben isimleriyle de gizlenmek istenmiş olabilir. Çok dikkatli olmalıyız. Çünkü erken yaşlanmak , meme kanseri olmak ve üreme sorunlarıyla karşılaşmayı istemeyiz diye düşünüyorum.

Birde spf konusu var . Benim fikrimi soracak olursanız ( Tabiki bir cilt uzmanı değilim sadece deneyimlerimi ve araştırmalarım sonucunda elde ettiğim bilgileri sizinle paylaşıyorum) hangi cilt tipine sahip olursak olalım en az 30 spf içermesine dikkat etmemiz gerekiyor. Ben daha önce tam korunduğumdan emin olmak için  50+ olanlarından kullanıyordum fakat cildime ağır geldiğini ve cildiğimin kustuğunu farkettim. Bu yüzden 30 spf benim için yeterli sizde cildinize en uygun spfi seçmelisiniz . Son olarak bir de içerisinde mineral barındıranı bulursanız tadında yenmez :)

Benim Önermek istediğim 1 tane güneş kremi var . Cosmed markasının 50+ yağlı ve akneli ciltler için olan güneş kremi. Söylediğim tüm özelliklere sahip ve ekstra olarak PA++ koruması da var. Yapısı çok hafif asla ağır değil . Gönül rahatlığıyla satın alabilirsiniz. Umarım yazımı faydalı bulmuşsunuzdur diyorum ve burada sonlandırıyorum.
Kendinize çok iyi bakın Hoşçakalıııııın❤


Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar